Friday, January 18, 2013

PASIRUOŠIMAS IR PLANAVIMAS

Daug ir intensyviai dirbę, neatsisakydami nė vieno papildomo darbo pasiūlymo, jau kurį laiką buvome nusprendę, kad vėliau palepinsime save ilgomis ir šiltomis atostogomis. Vis galvojome, nuo kur pradėsime, ką imsime ir ką norėsime pamatyti, vartydavome gražiausių pasaulio vietų nuotraukas ir sakydavom „važiuosim čia! Ir čia!”. Pasaulis, nors ir mažas, bet labai didelis, todėl nusprendėme bent jau nuo kurio kontinento pradėsime – Azija (pradedant Nepalu). Tačiau ieškant bilietų, pastebėjome, kad pigiausi skrydžiai – per Jungtinius Arabų Emyratus. Arabų kraštai mums senokai jau buvo įdomūs (nors iš pirmo žvilgsnio atrodo rūstokai, bet tik pirmo) savo dykumingu kraštovaizdžiu ir jame išdygusiais moliniais namais, o dar prisiminėme per BBC dokumentiką matyta Sokotros salą, kuri priklauso Jemenui, ir jos endeminius medžius bei augalus, paukščius bei necivilizuotą gyvenimą... Pradžią turime:) Pasiskaitę atsiliepimų, išsirinkome kelionių agentūrą, su kuria vėliau ir sudarėme sutartį, o prie mūsų dar prisijungė draugas Ignas – šaunu. Iš Sokotros nusipirkome bilietus į Omaną, apie kurį buvau skaičiusi pačių nuostabiausių atsiliepimų, o iš JAE – į Nepalą, vėliau Indiją (į kurią pateksime žeme) ir Šri Lanką – toks pirminis planas artimiausiems keliems mėnesiams, o vėliau – kaip susišvies ar sąlygos lems.

Svarbiausi daiktai keliaujant – pinigai ir pasas, tačiau ruošiantis ilgai kelionei, kurioje reikės kaip įmanoma taupyti (arba pakeliui ieškotis darbo) reikia ir pasiruošti įvairiems atvejams. Ką imsime su savimi svarstėme netrumpai, karts nuo karto vis kažką įsigydami, gerai apsižiūrėdami (o, be to, viską pirkti vienu metu – kiek skausminga:)). Štai sąrašiukas pasiimtų daiktų:

Kuprinė – svarbiausias backpacker‘io atributas, kuriuo ant savo kupros teks tempti viską, ką sugalvosime pasiimti ar įsigyti kelionės metu. Verta nepagailėti pinigų ir įsigyti patogią kuprinę, ypač jeigu planuojamas žygis į kalnus ar norėsis pabėgti į kiek atokesnes vietas. Į kelionę keliauja seniau pirkta ir remontuota 70l „Husky“ – nors po kelionės Norvegijoje ėmė trūkinėti siūlės, ant nugaros guli gana patogiai, todėl drošiu iki galo:). Agnius ant kupros neša prieš kelionę įsigytą 75l Mammut – ši, nors ir sunkesnė, pasiūta kokybiškiau, tvirčiau, tvirtesnės detalės, be to – šleikas galima užtraukti specialiame skyriuje ir kuprinė virsta kelionine tašę, be jokių atsikišusių detalių – labai pravartu oro uostuose, kuriuose kenčia mano kuprinė.
Avalynė. Turime po tris poras – Source sandalai, lengvi sportbatukai bei trekinimo (žyginiai) vandens nepraleidžiantys batai aukštu aulu (maniškiai – seniai turėti ir numylėti, niekada nenuvylę odiniai „Salomon“. Agnius internetu nusipirko lengvesnius, bet ir minkštesnius „Salomon GTX2“). Žygių po kalnus ar kalnuotas džiungles metu patogūs batai tampa vienu svarbiausių dalykų, todėl išsirinkti reiktų neatmestinai.
Drabužiai – jų daug neturime. Pas kiekvieną komplekte yra po lengvas greitai džiūnančias kelnes (iš kurių galima padaryti šortus, užtrauktukais nusegus klešnes), marškinius ilgomis rankovėmis, keli marškinėliai, apatiniai, kelios poros kojinių (žyginiams batams ir ne), po džemperiuką, gerą striukę bei kelnes nuo lietaus ir vėjo. Bet kelionės metu pildysis, nes prieš važiuojant į Islamo šalis, reikės pasirūpinti skara galvai paslėpti, be to, norėsis ir paprastesnių drabužių, kurių būtų negaila atsikratyti prireikus. Agnius savo šortus pasitobulino šoninės kišenės viduje įsiūnant užtraukiamą kišenėlę, kurioje – dar viena užtraukiama kišenėlė:) banko kortelėms susidėti. Taip pat turime pinigų diržus (iš pažiūros paprastas diržas, tačiau vidinėje pusėje yra ilgas užtrauktukas ir čia galima prislėpti daug banknotų). Maniškis firmos Source, Agnius dėvėtų drabužių parduotuvėje susirado platų medžiaginį diržą už litą ir nunešė pas siuvėją tobulinimui (tai viso 6lt gavosi). Dar turime po neperšlampamą piniginę ant juosmens (po kelnėmis), bet nelabai patogu ir pagal paskirtį kaip ir nenaudojame. Viską susikrovėme į Sea To Summit firmos vandeniui atsparius kompresinius maišus.
Palapinė – keliauti žadame ne iš viešbučio į viešbutį, gali tekti nakvoti įvairiausiose vietose, todėl pasirūpinome nuosavu stogu (ir tinklu nuo vabzdžių) virš galvos – nesunkia (2,5kg) dviviete „The North Face Tapodole 23“ palapine su prieangiu daiktams – vietos tik tik. Iki šiol esame patenkinti ja ir jos vandens nepralaidumo savybėmis, kas buvo labai svarbu Norvegijoje, kur mus ištisai skalbė lietūs.
Miegmaišiai – svarbesni šaltesnio klimato zonose (ir kalnuose), mūsų abiejų miegmaišių komforto riba -5 - +12 laipsnių ir sveria 900g bei 1000g. Be šių miegmaišių dar turime po šilkinį maišą, kuriame gaivu miegoti karštu klimatu. Taip pat girdėjome, kad tokie maišai labai pravartūs tokiose šalyse kaip Indija, kur pigiuose hosteliuose patalynė keičiama kaip kada ir gali būti blusų.
• Lengvi hamakai – jų turime du – dvivietį bei vienvietį (nes visgi patogiau gulėti-sėdėti po vieną arba turėti atskirą daiktams virš savęs susikabinti).
Kilimėliai – kaip ir viskam kitam, nepagailėjome įsigyti gerus (tikiuosi) Thermarest.
Virtuvės įranga – titaniniai „sporkai“ (spoon-fork, lietuviškai būtų šakutšaukščiai ar pan. – labai pravartus dalykas kelionėje), lengvų titaninių puodų komplektas (viso 3 dalys, galima turėti didesnį, mažesnį puodą ir viršutinę dalį, kuria galima uždengti didesnįjį puodą arba panaudoti kaip keptuvę), skysto kuro MSR vyryklė, lenktiniai Victorinox ir Leatherman (su replėmis) peiliai.
Vaistinėlė – jų turime dvi: didesnė su pagrindiniais svarbiausiais keliautojų vaistais (nuo viduriavimo, pykinimo, temperatūros, skausmo...) ir mažesnė, į žygį pasiimti skirta vaistinėlė, kurią galima prisisegti prie kuprinės ar kitur – labai patogus dalykas –, čia sudėti bintai, tvarsčiai, pleistrai ir kiti esminiai dalykai pirmajai pagalbai suteikti. Nuo maliarijos saugosimės repelentais.
Higienos reikmenys. Čia guli standartiniai dalykai. Be jų nusipirkome keliauninkams (lapelių pavidalo) skirto muilo ir šampūno mažuose dėkliukuose. Jais nusivylėme – nekaip putoja ir plauna, veliasi į gumuliukus, geriausia turėti normalaus šampūno. Taip pat turime universalaus neutralaus prausiklio (galvai, kojoms, indams, rūbams) – šitas geras. Prisipirkome rankų dezinfekcijos, drėgnų servetėlių, bet naudojame retokai, todėl turime tik papildomo svorio.
Elektronika – turbūt plačiausia dalis :). Turime po mobilų telefoną, kuriuos naudojame tik tada, kada jų prireikia (užtektų ir vieno, bet praverčia, kai vienas išsikrauna, be to – kai reikia anksti keltis, mėgstame užsistatyti 2 žadintuvus), po Petzl ciklopą, nedidelį kompiuterį (jį patobulinome vietoje HDD įstatydami SSD nesisukantį hardą – atsparumas judesiams, smūgiams ir aukščiui), GPS imtuvą, field recorder‘į (garso įrašinėtoją), mp3 grotuvą su perėjimu 2 poroms ausinių (audioknygoms, muzikai – kas gali būti geriau už nuostabų kraštovaizdį pro traukinio/autobuso langą su tinkama muzika ausyse) GoPro plataus kampo video kamerytę su povandeniniu dėklu, fotoįrangą (veidrodinis fotoaparatas Canon 60D su dvejomis baterijomis, trys objektyvai (17-50mm, f/2.8; 70-200mm, f/4.0; 100mm macro, f/2.8) ir nesunkus anglies pluošto trikojis), SD kortelių nuotraukoms ir video talpinti (nusprendėme, kad saugiau nei HDD). Dar turime rankinį laikrodį – pajutome jo naudą.
• Kalnų žygiams su gera nuolaida įsigijome po porą lengvų anglies pluošto vaikščiojimo lazdų.

Kompiuterį prifarširavome įvairiais žemėlapiais, Lonely Planet kelionių gidais (deja – senokais), darkart pasitikrinome, ar viską susirinkome ir iškeliavome – tikrieji nuotykiai prasideda (neskaitant nuotykių besiruošiant).