Thursday, February 21, 2013

Filipinai II: San Juan banglenčių knibždėlynas, San Fernando turgus ir kelios valandos Baguie

San Juan

Kelionė į San Juan buvo ilga, nors atstumas ir nėra labai didelis... Reikėjo pakeisti 3 transporto priemones, o nuo sėdėjimo skaudėjo užpakaliai. Autobuse mane draugiškai užkalbino vienas vyriškis, pasirodo policininkas, pasidomėjo mumis, papasakojo apie save ir parodė daugybę įvairių nuotraukų iš apylinkių. Taip pat tarp kitko parodė ir įvairių nuotraukų iš savo darbo, kurios buvo, sakyčiau, šokiruojančios - sumaitoti žmonių lavonai, sušaudyti kūnai, gulintys kraujo klanuose (o aplink apstojusios žmonių minios)... Kai paklausė, ar esu mačiusi nupjautą galvą, teko mandagiai atsisakyti.:) Žmogui tai tiesiog įprastas darbas... Papasakojo, kad daugiausiai vykdomos vagystės, apiplėšimai ir pagrobimai, o atsisveikinant patikino, kad esant kokiam klausimui kreiptumėmės į pareigūnus - informacija visada bus patikima.

Mums sustojęs į San Juan važiuojantis džipnis priminė Lietuvos nepriklausomybės dieną - Lietuvos trispalvės spalvas kelionėje užmatome gan dažnai :)

Padarėme klaidą, nepasakę vairuotojui, kur tiksliai važiuojame - džipnis buvo pilnutėlis, todėl bendrauti nebuvo paprasta (pakeltu balsu), vietą pravažiavome ir reikėjo pavažiuoti atgal..:) Pakilę anksti ryte, San Juan atsidūrėme jau leidžiantis saulei ir dar reikėjo prakulniuoti skersai-išilgai, kad rastume nebrangią nakvynę (kuri nebuvo tokia jau nebrangi, pavyko nusiderėti iki 600 pesų nakčiai).

Taip pat atvažiavome savaitgalį (to nenumatėme, nes esame pasimetę laike:)), todėl privažiavo daug vietinių ir bangos buvo pilnutėlės. San Juan - viena populiaresnių banglenčių sporto vietų Filipinuose, ypatingai pradedantiesiems. Banglentės nuomos kaina (kaip ir nakvynės) - labai aukšta (200 pesų/valandai - 12lt).

Keletas vaizdų iš paplūdimio:

Jaunasis surferis :)

Šita mergina atsidavusi laivams ir vandenims - ištatuiruotos poemos ir piešiniai skirti jūrai, bangoms ir laivams.

Va toks buvo knibždėlynas

San Fernando

Kitą dieną nuvažiavome apsidairyti San Fernando turguje - reikėjo įsigyti perėjimą kištukui į rozetę, nes Europietiški kištukai čia retai kur įlįs :). Dar pasidairyti šio bei to ir apsipirkti daržovių vakarienei. Daržovių pasirinkimas čia nustebino, norėjosi visko pabandyti, vėl prisižiūrėjome prieš tai nematytų daržovių ir augalų maisto gamybai...
Dažniausi vaisiai - įvairiausių veislių mangai ir bananai, bet tai turbūt sezoninis dalykas.

Palei visą gatvę nusidriekusi ant žemės susėdusių ir įvairiausių žalumynų/daržovių aplink nusikrovusių pardavėjų eilė.

Ši moteriškė (bei dauguma aplink) be įprastesnių produktų pardavinėja kirmėles primenančius jūros dumblius, kurių vėliau išvydome įvairiausių rūšių. Juos vietiniai valgo su ryžiais (kaip salotas).

Filipinuose populiari ir rūkyta (taip pat ir marinuota) žuvis.

Didelis moliuskų ir jūros dumblių pasirinkimas.

Šitie moliuskai taip pat atsidurs ant pietų stalo.

Nemažai matytų žuvų buvo margos ir spalvingos, juokais pardavėjų klausiau ar šįryt snorkelino :)

Šis didelis mėsos gabalas dar nesenai buvo po vandenyną plaukiojanti durklažuvė..

Berniukai aprūpins ledu

Filipinuose pardavinėjami kur kas didesni nei prieš tai matyti kokosai ir jie - be galo gardūs, saldučiai.

Kokosų pardavėjos vaikai taip leidžia laiką..

Žavi česnakų pardavėja, kita jos kolegė (itin stilingai apsirengusi) buvo labai kukli ir fotografuotis atsisake...

Vaikštant per turgų, dėmesį atkreipė iš už kampelio sklindanti linksma muzika su į taktą bandančiu pataikyti balsu. Užsukome pasižiūrėti - tai viena iš daugelio šalimais esančių videokės (karaokės) mini-užeigėlių, kur linksmai laiką leido jaunimėlis. Karaokė Filipinuose, kaip ir vėliau teko įsitikinti - labai labai populiarus užsiėmimas ir vietiniai dainuoti mėgsta.

Nors ir mažiukai, bet galingi čili pipiriukai.

Iš ant gatvės išsirikiavusių prekeivių galima įsigyti ir naminių gyvunėlių - šiuo atveju gyventojų į akvariumą. Vandens gyvatė irgi prie žuvelių...

Iš vaisių šiuo metu pigiausi bananai ir mangai. Tarp daržovių mus nustebino maža pomidorų kaina. Daug visko prisipirkome ir grįžome į San Juan, esančio vos už kelių kilometrų, darytis pietų.

Baguie

Dėl aukštų benglenčių ir nakvynės kainų bei dėl savaitgalio antplūdžio nusprendėme San Juan nelikti ir kitą dieną išjudėti link garsiųjų Banaue ryžių terasų. Išsimiegoję vėl pusę dienos praleidome autobuse iki Baguie, kur turėjome rasti autobusą į Banaue. Deja, šie pasirodo reisuoja vos kelis kartus per dieną ir dėl to, kad jau atsidūrėme kalnų regione, kelionė autobuse tampa dar ilgesnė. Reisuoja skirtingų linijų autobusai (kurių stotys - skirtinguose miesto galuose), pasirinkome artimesniąją. Čia išsiaiškinome, kad litas autobusas išvyksta 21:30 (ir važiuoja visą naktį), todėl, atvykus po pietų, Baguie reikėjo praleisti septynetą valandėlių.
Pavalgėme gan prastokame greito kinietiško maisto (ką jie mėgsta čia) restoranėlyje, bet užtai su Wi-Fi, o vėliau nuėjome pasižvalgyti po šalimais esantį miesto parką.
Pasitaikė sekmadienis ir parkas buvo pilnutėlis žmonių - tiek jaunų, tiek vyresnių - vieni žongliruoja, kiti, pasileidę magelį, šokius repetuoja, treti irstosi valtelėmis po parko centre esantį vandens telkinuką, dar kiti dviračiais važinėja... Visi vis kažką veikia. Vėliau atradome ir nedidelį atrakcionų parkelį su vaikystėje pamėgtomis besidaužančiomis mašinėlėmis, traukinukais ir karuselėmis mažyliams, šokinėti pripūstais spalvingais batutais - kaip vaikystėje. Aplink tų keletą atrakcionų apjuostas platus riedučių (kuriuos išsinuomoti kainuoja apie 2lt/val) takas, skamba linksma (irgi vaikystę primenanti :)) muzika, aplink riedučių taką išdėlioti teniso stalai, ir dar keletas atrakcijų - aplink pilna veiksmo.

Miesto parke esantis ežeriukas - sausakimšas, o jo prieeigose ramybės neduos laivelių nuomotojai.

Viename parko šone esanti gatvelė taip pat sausakimša - čia galima pasivažinėti (ar būti pavežinėtam) dviratuku ar triratuku.

Prie vieno iš parko įėjimų įsikūrusi policija, kuri čia vadinasi Pulis, tai ta proga ir pasifotografuoti galima.

Prabimbinėję, prasivaikščioje po parke vykstančią mugę (kur Agnius iš ledų pardavėjo nusipirko kepurę:)) sulaukėme vakaro, dar pasinaudojome internetu tam pačiam restoranėlyje, ir, praeidami palei pagrindinę gatvę išsidėsčiusius karaoke bariukus, grįžome prie autobuso, su kuriuo netrukus pajudėjome į Banaue (apie kurį - kitame įraše).